VILLKOR

ALLMÄNNA VILLKOR


VIKTIGT MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER MED ANLEDNING AV COVID-19!



Om inget annat avtalats, gäller följande villkor vid bokning av våra tjänster. Har du några som helst frågor, läs gärna svaren på vanliga frågor och skulle du fortfarande ha funderingar är du välkommen att kontakta din personliga makeupartist på namn@brudmakeup.se.



PRIS


Gällande prislista finner du här. Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar. Bokningar genomförda innan dessa, utförs till avtalat pris.


 

RESA & BOENDE


Vi reser ut till överenskommen plats för provtillfälle och bröllop. När du anlitar oss ser vi därför till att matcha dig med en makeupartist utifrån dina behov och önskemål och utgår då också från var du bor alternativt var du ska gifta dig för att hålla nere resekostnaderna.


Resekostnader med 6 kr/km tillkommer på alla priser, om inget annat avtalats. Om din makeupartist behöver resa i mer än 2 h enkel resa, kommer vi tillsammans överens om ett paketpris som inkluderar resa och övernattning. För längre resor ochbröllop utomlands, se nedan.



BRÖLLOP UTOMLANDS


Vi reser gärna utomlands för att hjälpa dig med brudmakeup och hårstyling! Vid förfrågningar om bröllopstjänster utomlands, kontakta önskad makeupartist för offert. bröllop och brudstyling i Italien, Spanien, Österrike, USA



BOKNING


Du skickar in din förfrågan via våra formulär som du kommer till via 'boka-knappen' under respektive makeupartist (se här). Vänligen notera att du genom att fylla i formuläret, skickar in en förfrågan. Bokningen är inte slutförd eller bindande förrän du bekräftat den och handpenningen är inbetald.


När vi mottagit din förfrågan, får du en offert/bokningsbekräftelse via e-post från din personliga makeupartist och när vi har fått en bekräftelse från dig om att du vill gå vidare med bokningen, får du en faktura på handpenningen.


Om inget annat avtalats, ska en handpenning på halva beloppet vara oss tillhanda inom 7 dagar från fakturadatum. Så snart handpenningen är betald, är bokningen bindande för båda parter. Handpenningen räknas av från det totala beloppet och det resterande beloppet ska vara oss tillhanda senast 14 dagar innan bröllopet. Förfallodatum framgår av faktura.


Obs! Vänligen notera att bokningen inte är giltig förrän handpenning är betald och att vi inte kan garantera tillgänglighet önskat datum om betalning inte sker i tid.



HANDPENNING


Vi tar ut en bokningsavgift, sk handpenning, för att vi gör oss tillgängliga ett bröllopsdatum och för att bokningen ska bli bindande. Det är en trygghet och en garanti för båda parter att bokningen är klar. Handpenningen innebär ingen extra avgift utan räknas av från det totala beloppet. Handpenningen återbetalas ej med undantag för 14 dagars ångerrätt.



BETALNING


Du får faktura på betalning via e-post från din personliga makeupartist. Vänligen observera förfallodatum.


Vid betalning från utlandet, tillkommer en administrativ kostnad på 100 kr per betalning.



MINIMUM BOKNING


Skulle du vilja göra ändringar i din bokning till ett mindre brudpaket eller färre antal tjänster efter att vi mottagit handpenning, görs det i överenskommelse med din personliga makeupartist.


Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till uppdrag som inte uppfyller minimum bokningsstorlek, i synnerhet under högsäsong. Om din förfrågan inte uppfyller kraven, meddelar vi dig.



PROVTILLFÄLLE


Syftet med provtillfället är att du ska få prova ut dina önskemål både vad gäller makeup och hårstyling. Vi avsätter ca 2-4 h för tillfället beroende brudpaket (se vad som ingår i respektive brudpaket här). Önskar du ytterligare tid på provtillfället, tillkommer en avgift på 900 kr per påbörjad timme.


Under provtillfället går vi i mån av tid igenom dina önskemål, prel planerar tid och upplägg för tjänst/er under bröllopsförberedelserna och provar ut olika önskemål på makeup (halva/halva ansiktet) samt förenklade varianter av önskad hårstyling/håruppsättning.


Vi rekommenderar att provtillfället bokas in ca 4-8 veckor innan bröllopet. Tid och datum kommer du överens om med din personliga makeupartist. Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till provtillfällen under helger, i synnerhet under högsäsong maj-oktober.



ALLERGIER


Det är din skyldighet att informera oss om eventuella allergier eller annan känslighet. Läs mer om hur vi jobbar med allergier här.



ÅNGERRÄTT


Du har 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen räknas från dagen efter att du ingick avtalet. Skulle du ångra ditt köp, meddela din personliga makeupartist skriftligen inom 14 dagar. Handpenning återbetalas.


Vänligen observera att ångerrätten inte gäller om arbetet påbörjas eller utförs inom 14 dagar från bokning.



SYNPUNKTER & KLAGOMÅL


Om du skulle ha synpunkter eller klagomål, kontakta din personliga makeupartist snarast möjligt för att vi ska ha möjlighet att hjälpa dig, åtgärda eventuella fel eller på annat sätt kompensera dig.


Din feedback gör oss till bättre makeupartister! Efter bröllopet är vi därför supertacksamma om du vill ta dig tiden att lite kort berätta vad du varit nöjd med, vad du tycker har fungerat bra och vad som kunde fungerat bättre. Vill du, får du gärna även recensera oss på vår facebooksida här!



OM- OCH AVBOKNING


Om du av någon anledning skulle behöva omboka eller avboka uppdrag, gäller följande:


  • Om- och avbokning av uppdrag görs skriftligen via e-post till din personliga makeupartist.
  • Handpenning återbetalas ej med undantag för 14 dagars ångerrätt.
  • Vid ombokning av provtillfälle, meddela snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid. I annat fall kan vi behöva debitera dig för uppkomna kostnader samt kostnader som kan tillkomma vid ombokning.


  • Vid ombokning av bröllopsuppdrag, meddela oss snarast möjligt och senast 30 dagar innan bröllopsdatum. I annat fall debiteras du full avgift för uppdraget. Vi kan inte garantera en ombokning, men gör så gott vi kan. Skulle din nuvarande makeupartist inte vara tillgänglig, undersöker vi skyndsamt tillgängligheten i teamet. En ombokningskostnad på 1 700 kr tillkommer. Vi har bara möjlighet att göra en ombokning. Skulle datum för bröllopsuppdrag behöva flyttas igen, behöver du inkomma med en ny förfrågan om tillgänglighet och offert.

  • Vid avbokning av bröllopsuppdrag, meddela oss senast 30 dagar före bokat datum för bröllop. I annat fall debiteras du full avgift för uppdraget. Handpenning återbetalas ej, men inga extra kostnader utöver de avtalade tillkommer.


  • Vid avbokning av övriga tjänster, meddela senast 30 dagar före bokat datum för bröllop. I annat fall debiteras du full avgift för de övriga tjänsterna. Handpenning återbetalas ej, men inga extra kostnader utöver de avtalade tillkommer.

  • Vid bokning av bröllopsuppdrag och övriga tjänster inom 30 dagar före bröllopsdagen, debiteras du full avgift för uppdraget vid om- eller avbokning.


Om din personliga makeupartist av någon anledning skulle behöva omboka en tid, meddelas du snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid.


Vid förhinder, sjukdom eller annan oförutsedd händelse, gör vi allt vi kan för att se till att en ersättare är tillgänglig. Skulle vi inte ha möjlighet att ordna med en ersättare ("peppar, peppar"), återbetalas erlagd avgift för arbete som inte utförts.



BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER


Genom att fylla i kontaktformuläret godkänner du att de personuppgifter du uppgett sparas och behandlas av Brudmakeup.se när du har en aktiv kundrelation till oss. Vi tar enbart in och sparar de uppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna:


  • besvara din förfrågan med offert och bokningsbekräftelse,
  • ge dig god service och svara på dina frågor om våra tjänster,
  • genomföra din bokning och leverera önskad tjänst,
  • kommunicera med dig via telefon, e-post eller andra kontaktvägar såsom t ex sociala medier.


Vi skickar inte ut någon reklam!


Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning, vilket innebär att vi inte sparar dina personuppgifter längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen. Så snart uppdraget är slutfört och vår kontakt avslutad, raderas alla dina uppgifter.


Vi tycker det är jätteroligt om du vill dela med dig av bilder från bröllopet så att vi kan publicera dem på vår hemsida och/eller i våra sociala medier. Vi ber alltid dig och fotografen om tillåtelse innan vi gör det. Skulle du ångra dig och vill att vi tar bort bilderna, bara meddela oss.


Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas eller att vi begränsar användningen av dem. Kontakta din personliga makeupartist eller ansvarig för Brudmakeup.se på info [a] brudmakeup.se om du har sådana önskemål.

VIKTIGT MEDDELANDE

MED ANLEDNING AV COVID-19

REKOMMENDATIONER

Vi jobbar på som vanligt och har för avsikt att fullfölja alla våra bokningar i den mån det är möjligt, men med anledning av omständigheterna vill vi informera om de försiktighetsåtgärder vi vidtar.


Informationen uppdateras löpande vid behov. Skulle du ha några som helst frågor eller funderingar, tveka inte över att kontakta oss.


Vi följer Folkhälsomyndighetens allmänna råd och rekommendationer för att undvika smittspridning. Vi ber därför våra kunder om extra försiktighet och uppmanar alla att meddela oss om ni eller någon i er direkta närhet är sjuk. Detsamma gäller våra makeupartister. Vi stannar hemma om vi känner oss sjuka eller har symtom och är flexibla med att boka om provtillfälle. Skulle det vara så att din personliga MUA blir sjuk, gör vi allt vi kan för att hitta en ersättare i teamet.


Vid provtillfälle ser vi gärna att vi enbart träffar den blivande bruden.


Under bröllopsförberedelserna, ber vi om att inte alltför många vistas i samma rum för att i den mån det är möjligt kunna hålla avstånd och undvika potentiell smittspridning.



VILLKOR

Vi har full förståelse för den oro som finns, men vi kan tyvärr inte preliminärboka några datum eller garantera några ombokningar.


Vi uppmanar alla våra kunder att läsa igenom våra villkor noggrant, kontakta oss vid frågor och meddela oss i god tid vid om- eller avbokning för att undvika riskera extra kostnader.


HYGIEN

Hygienrutiner är bland det viktigaste för oss - inte bara i tider som dessa, utan alltid - då vi jobbar så nära våra kunder, men sedan pandemins början är vi extra varsamma.


Vi håller alltid god hygien! Vi tvättar och spritar händerna regelbundet inför och under uppdragen samt rengör och desinficerar alla våra penslar/verktyg och arbetsytor inför och under våra uppdrag. Vi använder aldrig samma penslar och verktyg på flera personer utan att noggrant desinficera dem. Ni kan känna er trygga med att vi alltid använder engångsborstar till mascara, nya makeupsvampar till varje ny kund, rena penslar och verktyg m.m. för att hålla allt hygieniskt och undvika spridning av virus och bakterier. När det gäller smink och produkter, följer vi noggrant hygienrutiner för att undvika smittspridning.


Ta hand om varandra! ♥︎


Senast uppdaterat 2023-09-07