VILLKOR

ALLMÄNNA VILLKOR

VIKTIGT MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET!


Om inget annat avtalats, gäller följande villkor vid bokning. Har du några som helst funderingar, läs gärna svaren på vanliga frågor som vi får och skulle du fortfarande ha några funderingar är du välkommen att kontakta oss.


PRIS


Gällande prislista finner du här. Brudmakeup.se förbehåller sig rätten att göra prisändringar. Bokningar gjorda innan dessa utförs till avtalat pris.


 

RESA & BOENDE


Kostnader för resa och övernattning kan tillkomma. Resersättning med 4 kr/km tillkommer på alla priser vid uppdrag utanför den ort som din makeupartist utgår från. Vid längre resor, kommer vi tillsammans överens om ett paketpris som inkluderar resa och eventuellt boende.

 


BOKNING & BETALNING


När vi mottagit din förfrågan, får du en bokningsbekräftelse via e-post och därefter en faktura på det totala beloppet.


Inom 7 dagar ska en handpenning på halva beloppet vara oss tillhanda. Så snart handpenningen är betald är bokningen bindande för båda parter. Handpenningen räknas därefter av från det totala beloppet och det resterande beloppet betalas in senast 14 dagar innan bröllopet. Vänligen notera att bokningen inte är giltig förrän handpenning är betald och att vi inte kan garantera önskade datum om betalning inte sker i tid. 


Det går bra att delbetala efter att handpenning är avlagd. Du kan betala i egen takt och väljer själv hur du delar upp betalningen. Det totala beloppet ska vara oss tillhanda senast 14 dagar innan bröllopet.


Betalning görs till bankgiro 251-1202 eller via Swish 1233959418. I samband med betalningen, vänligen uppge ditt namn och bröllopsdatum alternativt de uppgifter som framgår av fakturan.


Är ni flera som ska betala för sig (t ex vid flera tärnor och gäster), skickas en faktura ut till vald kontaktperson (vanligtvis bruden). Separata inbetalningar kan göras så länge namn och ocrnr uppges.


Vid betalning från utlandet, tillkommer en administrativ kostnad på 100 kr per betalning.  

 


OM- OCH AVBOKNING


Om du av någon anledning skulle behöva avboka eller omboka uppdrag, gäller följande:


  • Av- och ombokning av uppdrag ska göras skriftligen via e-post till info@brudmakeup.se.
  • Vid ombokning, meddela snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid. I annat fall kan vi behöva debitera dig för uppkomna kostnader samt kostnader som kan tillkomma vid en ombokning.
  • Vid avbokning senast 14 dagar före bokat datum för konsultation och provmakeup, återbetalas handpenning. Vid avbokning senare än 14 dagar före samt under eller efter provtillfället, återbetalas avgiften ej.
  • Vid avbokning av bröllopsuppdrag, meddela senast 30 dagar före bokad tid för bröllop. Handpenning återbetalas ej.
  • Vid avbokning av bröllopsuppdrag senare än 30 dagar före bokad tid för bröllop, debiteras du full avgift för uppdraget (dvs det totala fakturerade beloppet).
  • Vad gäller övriga tjänster, återbetalas handpenning vid avbokning senast 30 dagar före bokat datum för tjänsterna. 

 

Om vi av någon anledning skulle behöva omboka en tid, meddelas du snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid. Vid förhinder, sjukdom eller annan oförutsedd händelse, gör vi allt vi kan för att se till att en ersättare från teamet är på plats. Skulle vi inte ha möjlighet att ordna med en ersättare ("peppar, peppar"), återbetalas erlagd avgift för arbete som inte utförts.

VIKTIGT MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER

MED ANLEDNING AV CORONA

REKOMMENDATIONER

Vi jobbar på som vanligt och har för avsikt att fullfölja alla våra bokningar i den mån det är möjligt, men med anledning av omständigheterna vill vi informera om de försiktighetsåtgärder vi vidtar. Den här informationen, kommer vi löpande uppdatera vid behov.


Brudmakeup.se följer Folkhälsomyndighetens allmänna rekommendationer för att undvika smittspridning. Vi ber därför alla våra kunder om extra försiktighet och uppmanar alla att meddela oss om ni eller någon i er direkta närhet är sjuk. Detsamma gäller våra makeupartister. Vi kommer stanna hemma om vi känner oss sjuka och är flexibla med att boka om provtillfälle.


VILLKOR

Vi har full förståelse för den oro som finns och vill att alla våra kunder ska känna sig trygga med att de kan omboka alt avboka sina tjänster hos oss om de bedömer det nödvändigt. Vi uppmanar dock alla våra kunder att läsa våra villkor och att meddela oss i god tid vid om- eller avbokning för att undvika riskera ev omkostnader.


Skulle ni ha några som helst funderingar, tveka inte över att kontakta oss. Vi svarar gärna på era frågor!


HYGIEN

Hygienrutiner är bland det viktigaste för oss - inte bara i tider som dessa, utan alltid då vi jobbar så nära våra kunder.


Vi håller alltid god hygien! Vi tvättar och spritar händerna samt rengör och desinficerar alla våra penslar/verktyg och arbetsytor inför och under våra uppdrag. Ni kan känna er trygga med att vi alltid använder engångsborstar till mascara, nya makeupsvampar till varje ny kund, rena penslar och verktyg m.m. för att hålla allt hygieniskt och undvika spridning av virus och bakterier.


Ta hand om varandra! ♥︎